Švihák zvaný Ford Granada

Švihák zvaný Ford Granada

Jedná se o automobil vyšší střední třídy disponující pohonem zadních kol. Pochází z automobilové dílny Ford. Vše začalo roku 1972. Na trhu v té době byly k dispozici dvě verze a to dvou nebo čtyřdvéřové. Jednalo se o Ford Granada první generace, neboť nahradil britský Zephyr. Výroba byla jak v britském Londýně, tak i v německém Kolíně nad Rýnem. V rámci první generace Fordu Granada vznikala v různé řadě karosářských verzí, tudíž k zakoupení bylo i v podobě čtyřmístného kupé typu fastback či jako velmi prostorné a komfortní pětidvéřové kombi.
starý Ford
Automobil Ford Granada se zároveň takto stal i coby základ pro různé malosériové přestavby. Zde je třeba zmínit, že tomu bylo v rámci zejména prodloužené limuzíny či pohřebního vozu!
Ford Granada druhé generace se začal vyrábět roku 1977. Podstatná odlišnost oproti první generaci vozidel byla například v tom, že se jednalo i o jiné některé motory, dostupná klimatizace u dražší verze Fordu Granada. Neměnná zůstala nabídka v rámci možnosti zakoupení dvoudvéřové či čtyřdvéřové variantě, stejně i kombi a fastback nebyl opomenut.

Na začátku osmdesátých let byla menší inovace v rámci přední masky automobilu, došlo k jiným zadním světlometům a k menším detailům. V březnu roku 1985 byla však výroba druhé generace automobilu Ford Granada ukončena. Automobil Ford Granada druhé generace je znám i díky velmi úspěšnému seriálu
kůň na autě
Pestrá nabídka v rámci motorů

Ve standardním provedení byl vůz Ford Granada dodáván se čtyř či šestiválcovými motory. Nejslabší výkon byl v rámci sedmdesáti pěti koní pod kapotou. Ano, čtete správně. Dnes zcela nereálná představa. Tento typ vozu dokázal zrychlit na stovku a to zhruba za deset vteřin. Vybaven byl Ford Granada čtyř nebo pěti stupňovým manuálem, případně třístupňovým automatem.

Druhá generace Ford Granada již nabídla diesel

U první generace se jednalo o převodovku, která byla pouze čtyřstupňová manuální, pod kapotou byly vidlicové motory. První generace byla uvedena na trh roku 1972 a výroba trvala pět let.

U druhé generace vozidla Ford Granada se již objevil automat a premiérově i dieselové agregáty. Po ukončení výroby automobilu Ford Granada roku 1985, došlo k nahrazení modelem Scorpio. Jen na britském trhu byl model Granada prodáván až do roku 1994.

Evropská Granada coby legenda

I když se jednalo o velmi úspěšný typ automobilu a tato verze byla oblíbená a objevila se v řadě filmů i v seriálu, nicméně byla nahrazena novým modelem Scorpio. Avšak tato novinka nebyla shledána coby prodejní úspěch. Tudíž se tak jednalo o poslední účinkování vozidla Ford vyšší střední třídy.


Nezařazené
Comments are closed.