Samoobslužné pokladny
Jednou z moderních vychytávek jsou také samoobslužné pokladny, které nám dokáží ušetřit hodně času. Ve velkých prodejnách je omezený počet pokladen. Tvoří se obrovské fronty a díky samoobslužným pokladnám čekáte kratší dobu. Taková pokladna zabírá málo místa, takže jich je mnoho na malém prostoru. Má to něco do sebe, ale na druhou stranu nesou i mnohé nevýhody. Největší nevýhodou je to, že jsou tyto stroje levnější pracovní sílou než paní prodavačky a páni prodavači. V budoucnosti by se mohlo stát, že je úplně nahradí.
To by bylo velice špatné pro ekonomiku naši země, protože by to zapříčinilo vyšší míru nezaměstnanosti a s tím spojenou nerovnováhu na trhu.
Představte si, že bylo vaším snem být prodavačkou, protože vždy, když jste šly ráno s maminkou nakupovat čerstvé pečivo, byla tam prodavačka, která byla milá, usměvavá, plná energie a zkrátka vám dokázala každým dnem zlepšit náladu. Proto jste se šla vyučit kuchařkou a dnes jste šťastná, protože děláte práci, která vás baví. Jenže na jak dlouho vám ta práce vydrží? Začínáte mít obavy, které se projevují i na vašem pracovním nasazení. Bojíte se i o vaši budoucnost, protože jste byla vyučena právě tímhle a říkáte si, že se při starším věku člověk učí novým věcem pomaleji.
Tyto samoobslužné zóny se začaly objevovat například i ve fastfoodech.
Ale stejně je pro mnohé z nás (zejména pro starší generaci) mnohem příjemnějším způsobem koupi ten, při kterém jste v kontaktu s živým člověkem. Komunikace s panem prodavačem dokonce pomáhá i socializaci nás, lidí. Socializace je důležitá, stejně jako kontakt s dalšími lidmi. Každý člověk komunikaci potřebuje a bez ní může být smutný a cítit se velice špatně.
Závěrem napíši, že je toto svým způsobem smutné, protože je pro mnohé nepřijatelné, aby byli lidé nahrazeni novou pracovní sílou – stroji.