S tažným zařízením máte k dispozici silnou zbraň
Zájem o tažné zařízení roste převážně mezi řidiči, kteří vlastní starší vůz, a patří do kategorie lidí, jež bychom mohli přezdívat jako „šikovné české ruce“. Manuální zručnost je českému národu vlastní již odnepaměti a mít kouli za autem se vyplácí už jen z důvodu soběstačnosti a nezávislosti na spedičních či stěhovacích firmách.
Kolik pinů
Musíte se rozhodnout, kolik pinů (konektorů) bude mít vaše elektrická přípojka tažného zařízení. Nejčastěji (nejvíce vozidel) se instaluje sedmipinová, s tou vystačíte u klasického přívěsného vozíku, takže je to volba např. pro chataře a chalupáře a pro každého, kdo využívá kouli za autem pouze pro převážení nákladu.
Přípojka se 13 piny se využívá tehdy, plánujete-li jezdit s karavanem, anebo převážet jízdní kola na nosiči, který se montuje na kouli. Nosiče kol tohoto typu jsou v mnoha směrech výhodnější, snadno se nasazují do stojanových drážek, není to vysoko nad zemí a při jízdě na kola dobře vidíte. Jízda je i bezpečnější vzhledem k tomu, že máte nízko těžiště vozu a má na něj minimální vliv boční vítr.
Technika jízdy
Couvání – to dělá problémy i zručným a zkušeným řidičům a vyplatí se myslet dopředu a předpokládat situace, kdy je snazší se couvání s přívěsem vyhnout. Prázdný lehký přívěs je pak snazší odpojit a znovu připojit, ale couvání s nákladem již může představovat problém.
Délka brzdné dráhy – nezapomínejte, že nebrzděný přívěs vás bude tlačit před sebe svou setrvačností, a že tím výrazně vzroste délka brzdné stopy. Takže pokud jste příznivci dynamické jízdy, nechte si ji na jindy a zde zaujměte defenzivní přístup. Zbytečně neriskujte a udržujte raději delší odstup od vozidel před sebou a vyhněte se nebezpečnému předjíždění. Jízda s přívěsem zkrátka prověří vaše řidičské schopnosti a předvídavost.
Rozhoupání přívěsu – častou chybou hlavně začátečníků je chybně naložený náklad na vozíku. Zásada je vždy taková, že to nejtěžší patří dopředu, ale mnohdy to bývá přesně opačně – nakládání na vozík totiž svádí umístit věci tam, kde jsou nejlépe dostupné, tedy právě vzadu u sklopené zadní sajtny. Když je vpředu prázdno a vzadu těžký náklad, vozík se už za nižší rychlosti začne houpat a „předbíhá“ tažné vozidlo do pruhu v protisměru.